Uutiset

Four Reasons lahjoitti kotimaiseen kriisiauttamiseen

20.8.2020, Johanna

Four Reasons oli mukana MIELI Suomen Mielenterveys ry:n vuosittaisessa Mielinauha-kampanjassa, jolla kerättiin varoja kotimaiseen kriisityöhön. Kampanjan aikana Four Reasons keräsi Mielinauha-keräykseen 5 000 euron lahjoituksen kampaamoissa myytävistä Four Reasons Professional -tuotteiden myynneistä. Kampanjan teema ”Minä kuuntelen” kolahti moneen parturi-kampaajaan ja kampaamon asiakkaaseen – kampaajan työssä kuunteleminen onkin yksi tärkeimpiä taitoja.

Mielinauha-kampanjan keulahahmon Mikael Gabrielin luottoparturi on Four Reasons -kouluttaja Harri Paananen. ”Lopputuloksen lisäksi minulle tärkeää parturikäynneissä on hyvä keskusteluyhteys ja luottamus parturiin – se, että tiedän olevani hyvissä käsissä”, Gabriel sanoo.

Four Reasons -kampaamot levittivät keräyksen tärkeää sanomaa

Helsingin Ruoholahdessa sijaitseva Octopus on yksi kampaamoista, joissa Mielinauha-kampanja näkyi koko koronakevään ajan. Four Reasons tuotti kampaamoihin kampanjan markkinointimateriaalit veloituksetta levittämään keräyksen tärkeää sanomaa. Kampaamoissa myytävistä Four Reasons Professional -tuotteista kerättiin yhteensä 5 000 euron suuruinen lahjoitus kotimaiseen kriisiauttamiseen.

”Kun kuulin Mielinauha-kampanjasta, ajattelin heti, että tämä sopii just mulle”, kertoo Octopus-kampaamon omistaja Päivi Tavi. ”Edistän mielelläni osaltani tällaista ajankohtaista ja puhuttelevaa kampanjaa, jonka tiedän kiinnostavan myös asiakkaitani. Laitoin heti julisteen katupuhujaan, sillä haluan näyttää kaikille, että olen mukana tässä merkityksellisessä asiassa. Kerron Mielinauha-kampanjasta myös jokaiselle asiakkaalleni — kaikki ovat olleet kanssani samaa mieltä siitä, miten tärkeän asian äärellä ollaan.”   

Kriisi lisäsi avuntarvitsijoiden määrää ja auttamishalua

Mielinauha-keräyksellä kerättiin varoja kotimaiseen kriisiauttamiseen, jolle on ollut tänä vuonna erityisesti tarvetta. Jutta Kajander MIELI ry:n viestinnästä kertoo avuntarvitsijoiden määrän kriisipalveluissa tänä vuonna lähes tuplaantuneen verrattuna vuodentakaiseen kevääseen.

”Poikkeuksellinen aika on tuonut ihmisten elämään paljon epävarmuutta ja huolta tulevasta, jopa hätää”, Kajander toteaa. Hänen mukaansa kriisi on lisännyt myös ihmisten auttamishalua siitä huolimatta, että monilla yrityksillä ja yksityishenkilöillä on ollut taloudellisia haasteita.

Myös mielenterveys vaatii päivittäistä huolenpitoa

Varainkeruun lisäksi Mielinauha-kampanjalla on myös toinen tärkeä rooli: sen avulla arkipäiväistetään keskustelua mielenterveydestä. Kampanja auttaa vähentämään mielenterveyden ongelmiin edelleen liitettäviä kielteisiä asenteita. Tavoitteena on, että mielenterveydestä puhuttaisiin samalla tavalla kuin fyysisestäkin terveydestä.

”Mielenterveys on terveyttä”, Kajander sanoo. Hän muistuttaa, että omaa mielenterveyttä voi vahvistaa samalla tavalla kuin fyysistäkin terveyttä: liikkumalla, hoitamalla ihmissuhteita, harjoittelemalla tunnetaitoja, syömällä terveellisesti, opettelemalla rentoutumaan, nukkumalla ja lepäämällä.

”Lisäksi on tärkeää osata hakea apua silloin, kun ei enää jaksa”, Kajander toteaa. ”Kriisityö on matalan kynnyksen auttamistyötä, jota saa maksutta, nimettömästi ja ilman lähetettä. Yksin ei kannata jäädä, apua on saatavilla.”

0 0 arviota
Kerro mielipiteesi
Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Tilaa ilmoitukset
Ilmoita minulle
guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
Näytä kaikki kommentit